Cloudtelefonie voor wachtposten

In België kan je buiten de werkuren van huisartsenpraktijken rekenen op een wachtdienst die instaat voor dringende medische zorg. Het inplannen van de artsen van wacht vergt echter wel wat administratie. Veel wachtposten maken daarom gebruik van Permamed voor het beheer van hun wachtdiensten en de wettelijk vereiste rapportering. Met behulp van deze IT-oplossing weet elke arts vooraf wanneer en hoe lang hij van wacht is.

Sinds kort biedt ook EGEO een koppeling met Permamed aan, waardoor niet enkel huisartsenpraktijken maar ook wachtposten kunnen genieten van de voordelen van onze cloudtelefonie. Bovendien zorgen we voor een verdere vereenvoudiging van de opvolging door herinneringen aan artsen van wacht ook telefonisch te automatiseren. Tenslotte bieden ingebouwde statistieken meteen inzage in de drukte van het telefonieverkeer.

Hoe werkt onze oplossing concreet?

Vanuit het perspectief van de patiënt

  • Een patiënt belt naar de wachtdienst en dient zijn postcode in te geven.
  • Op basis van de postcode haalt de EGEO cloudcentrale bij Permamed de gegevens op van de arts van wacht.
  • De patiënt wordt door de cloudcentrale automatisch doorgeschakeld naar de juiste arts.

Vanuit het perspectief van de arts van wacht

  • De arts die gevraagd wordt van wacht te zijn ontvangt een e-mail van Permamed.
  • Komt hier geen tijdige reactie op, zal de EGEO cloudcentrale de arts opbellen.
  • De gesproken boodschap die de arts hoort bevat de informatie uit de e-mail: wanneer is de arts van wacht en waar.
  • De arts kan zijn wachtdienst meteen bevestigen, waarna de bevestiging automatisch naar Permamed gaat.

Vanuit het perspectief van de wachtpostcoördinator

  • Inzicht in telefonische drukte is belangrijk voor een goede planning
  • Via het EGEO webportaal kan de coördinator van de wachtpost deze gegevens eenvoudig bekijken:
    • Hoeveel oproepen waren er tussen bepaalde uren op een bepaalde dag?
    • Hoe snel werden deze opgenomen?
    • Hoeveel oproepen werden afgebroken door de oproeper voor er werd opgenomen?

Uiteraard blijven ook alle gekende voordelen van onze cloudtelefonie van toepassing:

  • Aantal inkomende/uitgaande lijnen niet beperkt
  • Automatische omschakeling naar noodscenario bij lokale stroomuitval of internetuitval
  • Toegang tot het EGEO webportaal voor beheer van functietoetsen, boodschappen, belkrediet, …

Heeft u interesse in onze oplossing voor wachtposten? Bel ons op 03 369 94 67 of vraag meteen een offerte aan.

Praktijk Sané, Antwerpen

Huisarts Hilde Straetemans, praktijk Sané Implementatie VoIP-telefonie Digitale afsprakenmodule Wachtkamerscherm  De uitdaging “Net voor mijn overschakeling naar de multidisciplinaire praktijk kruiste [...]

Werken Medi-Contact

Beste, Na de verschillende sneak peeks van de update die eraan komt is het vanavond zover. Om 19:00 stipt zal het systeem even stilgelegd worden om dan rond 23:00 uur [...]

Door |2022-03-13T15:48:05+01:00maart 3rd, 2022|Medical|
Ga naar de bovenkant