afspraak inboeken

Gedaan met telefonische overlast in uw praktijk

Telefonie is essentieel voor medische praktijken. Dat werd nog maar eens overduidelijk gemaakt met de Covid-pandemie. We zien dat het inkomend en uitgaand belverkeer exponentieel is toegenomen.  Er leeft zelfs een discussie met de vraag of verpleegkundigen moeten worden ingezet voor telefonische consultaties,
om de druk op de huisartsen af te nemen. Daarnaast merken we dat er steeds meer beroep wordt gedaan op het medisch secretariaat, om alles in goede banen te leiden. Iedereen heeft er dus enorm veel baat bij dat het secretariaat snel en efficiënt kan werken.

De administratieve patiëntgegevens uit het medisch dossier (EMD) zijn volledig geïntegreerd in de telefooncentrale en het agendabeheer.

Om die efficiëntie instant sterk te verhogen heeft EGEO oplossingen ontwikkeld en verder geoptimaliseerd naar de noden van de medische praktijk. Vanaf nu kan u de administratieve gegevens uit het EMD gebruiken in uw EGEO-producten. De volgende stap is de integratie met de telefooncentrale VoIP-telefoniesysteem. Dankzij deze integratie kunnen alle medewerkers van de praktijk zien wie er belt.

Tenslotte hebben we een integratie voorzien tussen onze telefooncentrale en ons agendabeheersysteem MediContact. De meest tijdsintensieve stap is net het opzoeken van de correcte patiëntgegevens. Zelfs wanneer uw praktijk met een secretariaat werkt, is deze niet steeds aanwezig. Niets zo vervelend als kostbare tijd verliezen met planning doorheen uw consultaties.

Een afspraak inplannen kan voortaan binnen de 10 seconden

Net daarom is tijdsbesparing de grootste troef van deze integratie. Dankzij deze tool kan u binnen 10 seconden een afspraak plannen. Wanneer het telefoonnummer van uw patiënt is geregistreerd in het medisch dossier, worden zijn gegevens automatisch in de agenda aangevuld. U hoeft dus enkel een geschikt moment te kiezen, de rest gaat vanzelf.

Evengoed wanneer het nummer onbekend is en u een afspraak wilt inplannen. Voortaan zijn al de administratieve patiëntgegevens uit uw EMD ook beschikbaar in uw agenda. Zo kan u dus een stuk efficiënter en sneller werken, wat in drukke periodes als deze uiterst noodzakelijk is.

We bieden de installatie van deze feature volledig gratis aan al onze klanten, ook wanneer u nieuw klant wordt.
Heeft u enkel een telefooncentrale of alleen de agenda? Geniet dan nu van een extra groot combinatievoordeel!
Heeft u interesse? Neem dan contact op met ons, wij plannen de voorbereidingen graag in voor u.