Inleiding AnyCare

We krijgen occasioneel de vraag wat nu eigenlijk de voordelen van onze producten zijn. Heel wat informatie kan u terugvinden op onze website, maar aan enkele praktijkvoorbeelden ontbreekt het hier en daar een beetje.

Daarom kan u hieronder enkele voordelen uit de praktijk lezen. Deze zijn voorgekomen bij verschillende praktijken en bundelen we nu in een nieuwsbericht naar onze klanten.

Belangrijk om eerst nog even te vermelden is dat de AnyCare support niet beperkt is tot een bepaald type probleem in de praktijk. Soms helpen we bij de communicatie tussen een praktijk en bijvoorbeeld een provider van een elektronisch medisch dossier (EMD). Op andere momenten helpen we dan weer met de keuze van de juiste smartphone of tablet. Of we helpen bij de integratie van deze producten in het praktijk netwerk. Op deze manier zijn we dus een neutrale partner die u helpt bij de IT keuzes in uw praktijk.

Maar goed, nu eerst enkele voorbeelden:

Netwerk gaat plat…

We kregen een oproep van een praktijk dat plots geen enkele computer nog verbonden was met het internet. Bij navragen bleek dat het probleem nog erger was dan enkel dat: Ook het lokale netwerk was volledig onbereikbaar geworden. Het moeilijke aan dit soort problemen is dat er geen mogelijkheid is om het probleem van op afstand te analyseren.

Eén van onze techniekers is ter plaatse gaan kijken en al snel werd opgemerkt dat er een menselijke fout aan de oorzaak lag. De hardware werkte immers perfect. In het gebouw zijn we gaan kijken of er recent veranderingen hadden plaats gehad en wat bleek…. De kuisvrouw had in de vergaderruimte een losliggende kabel in een vrije netwerk poort gestoken. Hierdoor werd alle netwerk verkeer in een “loop” gestuurd. Je zou dit kunnen vergelijken met je vingers in het stopcontact te steken… je krijgt een soort kortsluiting.

Wanneer we deze kabel uit de netwerk poort haalden, en terug hadden verbonden met het toestel dat er oorspronkelijk voor was bestemd kon het netwerk verkeer zich snel en spontaan herstellen.

De printer geeft het op …

Nadat een arts een half uur had geprobeerd om zijn printer aan de praat te krijgen met de hulp van zijn EMD-producent werden we opgebeld om dit op te lossen. Dit voorbeeld is een typisch voorval waarbij er een overlap is tussen datgene wat een EMD voorziet en datgene dat wij voorzien. Als het bijvoorbeeld niet lukt om een voorschrift af te drukken kan dit aan verschillende zaken liggen: de printer zelf, het besturingssysteem, het EMD…

De helpdesk van het EMD had uitgemaakt dat dit eender een probleem met Windows, of een probleem met de printer zelf was en zodoende konden zij niet verder van dienst zijn. Vanop afstand konden we inderdaad zien dat de printer het had opgegeven. We zijn vervolgens ter plaatse gegaan om een vervangtoestel te plaatsen tot er een permanente vervanging was aangekomen. Hierdoor kon dezelfde dag verder worden gewerkt en was de continuïteit van de praktijk minimaal onderbroken.

Mijn laptop is gestolen…

Dit is een probleem dat mensen liever niet willen meemaken, maar wat helaas wel voorkomt. Eén groot voordeel in dit geval was dat het medisch programma zelf niet stond geïnstalleerd op de laptop omdat de arts werkte met onze EGEO Cloud oplossing. Medische gegevens werden dus niet gestolen, maar het neemt niet weg dat de arts is kwestie geen toestel meer had om een verbinding te maken met de Cloud werkomgeving. Onze technieker installeerde een tijdelijke vaste pc op zijn kabinet en zodoende kon er dezelfde dag normaal worden gewerkt.

Bij deze willen we nog eens herhalen dat de combinatie van een laptop en een lokaal draaiend EMD niet het beste idee is, omdat op die manier deze gevoelige informatie wel erg snel te stelen is. Want naast diefstal worden laptops ook wel eens vergeten, kwijt gespeeld of worden ze sneller beschadigd.

Conclusie

Zoals je kan dit is onze AnyCare formule in veel gevallen een helpende hand voor veel praktijken. De casussen hierboven zijn weliswaar allemaal iets ernstiger en je kan ons natuurlijk ook inschakelen voor minder ernstige problemen of vragen. Je kan ons best bezien als een neutrale partner voor al uw IT vragen en projecten. Wat uw vraag ook is, je mag ze ons altijd stellen.

By | 2018-03-31T16:29:44+00:00 maart 20th, 2017|Informatica Algemeen|