Vandaag kregen we een support oproep binnen.

Al enkele dagen werden zij van het kastje naar de muur gestuurd omdat ze er maar niet in konden slagen om de telematicapremie aan te vragen.

De support dienst van hun EMD heeft hen geholpen met het aanmaken van het bestand, maar vervolgens geraakten ze niet verder.telefonische support

Bij verdere controle bleek dat het onmogelijk was om toegang te krijgen tot MyRiziv. De browser liep telkens vast.

De oorzaak hiervan kan natuurlijk veelvuldig zijn:

  1. De kaartlezer werkt niet
  2. verouderde E-ID software
  3. een anti-virus die een verbinding blokkeerd
  4. problemen met de E-ID kaart zelf
  5. problemen met de website van het riziv

Vervolgens zijn we één per één nagegaan waar de oorzaak kon liggen. Uiteindelijk bleek de oorzaak dat doorheen de tijd te veel certificaten van patënten waren ingelezen.

(Je weet wel: telkens je de E-ID van een patiënt hebt ingelezen blijft dit certificaat op je PC staan. Wanneer je dan op bijvoorbeeld vaccinnet wil geraken moet je eerst je eigen naam zoeken doorheen een ellenlange lijst)

De oplossing bestond dus uit het verwijderen van deze certificaten en voilà, de premie kon vlot worden aangevraagd.

En zo hebben we zelf ook weer iets bijgeleerd ….

Mocht u het ook beu zijn om geconfronteerd te worden met de lange lijst certificaten, aarzel niet ons te contacteren dan zorgen we er voor dat je er nooit meer last van hebt!